Höst.

 
Orkeslös, trött och en gnutta le idag. När klockan ringde i morse hade jag verkligen ingen lust att gå upp. De tre första gångerna hade jag inte ens hört att det ringt.
Regnar och blåser pissigt kallt, så jag har tagit fram vinterjackan. Burrr!
 
Plockar kläder, tvättar, viker och tvätten tar ALDRIG slut. Diskbänken är alltid full av dret och soffbordet ska vi inte ens prata om. Tror jag ska kosta på en hemsamarit snart. Sladdar till en förbannelse som Mario gärna skulle vilja sätta tänderna i. Kisspölar lite här och var om man råkar släppa ögonen för ett par sekunder. En bajskorv under bordet om han får lust med det. Tuggben och leksaker som man snubblar på, är han vaken är det han själv som är snubbeltråden. Försöka fixa hundvakt mellan jobbpassen, för liten ska inte va ensam än. Upp på morgon rasta hund, pencelin och ögondroppar. Jobba. Äta. Skita. Va tillgänglig för allmänheten dygnet runt. Försöka hinna med en dusch. Mat. Sömn. Handla. Läsa historia. springa mellan ams och maith. Fylla kassakort. Komma ihåg försäkringskassan. söka jobb som man inte vill ha. Osv.
Skulle behöva en gnutta energi,känns som att jag förfaller som människa och glömmer bort att jag fortfarande behöver en social förbindelse med omvärlden.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback