Somewhere in Åre.


Snarare tegefjäll. Jag borde egentligen sova och vila upp mig inför morgondagen då jag ska försöka mig på åre´s nattliv. Spännande, undrar om jag hittar hem sen.
Kom som sagt hit i söndas kväll, sittsår i baken efter en halv dag i bilen och några ynga små bensträckare på hela resan. Men jag klagar absolut inte, det är skönt att va här uppe. Det har inte varit speciellt fint väder, regn, storm, snö och pytte med sol.  När jag skrev just ordet storm menar jag verkligen storm. Vi va nere i själva åre och handla igår kväll. Det kommer en man gående längs vägen, jag skratta så jag kunde ha pissat på mig. Han gick framöver men gled bakåt och kunde knappt stå på benen. Jag trodde såklart att det va halkigt bara och att han tagit ett glas för mycket. Öppnade dörren och höll på att flyga iväg, då var det absolut inte roligt längre.
Tanken på att gå ut till bilen igen gjorde mig nästan rädd, för man hade verkligen ingen kontroll på sin egen kropp. Sagt å gjort, påväg ut och BORT, som tur va lyckades jag hålla fast mig i bilen på något vis. Ida blev fastklämd mot en gråsugga. Man fick knappt luft, sånt jävla tryck, helt otroligt!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback