Mina syskon.


Jag har faktiskt en hel drös med syskon, nu låter det säkert som att jag skulle ha tio stycken. Men nej, jag har tre syskon. En äldre bror och två yngre systrar. Vi kan ta dom i storleks ordning.


Henrik

Han är då 26 år, snart 27 om jag inte minns helt fel. Född den 18 januari.  Vi har verkligen haft våra duster i yngre åren, eller vi hatade nog varandra tror jag. Har man en äldre bror är man härdad från topp till tå. Nu idag funkar vi mycket bättre ihop. Men det finns fördelar också. När vi flickor var små fjortisar och skulle festa var han den stadiga chauffören, ute hela nätterna och körde på oss. Han är väldigt intresserad av motorsport, kör folkrace, jobbar på sågverk (Hjälp, heter det så?). Singel, och han vill ha en vettig brud att skaffa barn med, för jag vill bli faster! Fan nu fick jag till en liten kontaktannons åt honom också, gud va ja är duktig.

Lina

Hon är 21 år, snart 22. Född den 25 februari. Vi har namnet "mellanbarn" gemensamt. Hon bor tillsamans med sin sambo Andreas (ante) i lägenhet. Jobbar på hemtjänsten och hjälper den äldre generationen. En ganska galen människa, men samtidigt väldigt roligt och "rak på sak".  Hon kan även va en gnutta slö, sover gärna länge på morgonen, och ett hemskt morgon humör utanpå detta. Som barn hittade vi på en massa dumheter så fort inte M&P såg vad vi gjorde. Kidnappade den minsta och drog till granntanten utan att säga nåt t.ex.
Hon är den lugnaste utav oss flickor, en förstående människa som vet vad hon vill helt enkelt. Intresserad av motorsport och jag måste nästan säga bakning, för hon bakar hela nätterna. ha ha!

Ida

Hon är 19år, snart 20. Född den 19 februari. Har nyligen flyttat till åre, när ska du bryta benet snusken? Jobbar som stugvärd tror jag. En fullkomligt galen lillastyster var det vi fick. Ha ha! Ett jävla humör sitter hon på, men kan vara otroligt omtänksam också. Ska jag vara helt ärlig vet jag inte hur man ska beskriva henne som person, en lyxförpackning med allt-i-ett, fattar ni? Här kan vi lungt säga att det funnits hat mellan varven, som vi har slagits. Men även den minsta utav oss har vuxit upp. Har haft en del kämpiga perioder i livet, men är av en starkare valör idag.


Nu har ni fått veta lite smått & gott om mina syskon. Precis som alla andra så har det funnits ovänskap, irritationer och ett x antal riv och blåmärken. Men hur man än vrider och vänder så är det ens syskon, och dom älskar man i vilket tillstånd och skick dom än är i. Vi har en bra relation allihop och det ska vi va glada för. Det finns dom som aldrig sett eller pratat med sina syskon..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback