Kasta inte pärlor åt svin!

Kan börja med att berätta om gårdagen för omväxlings skull och jag vaknade nåt så fruktansvärt tidigt! Sov som en kratta hela natten och skulle iväg på dop på förmiddagen. Det var som gjort för att se förjävligt ut, men ska jag va riktigt ärlig så orkade jag inte bry mig. Dopet var jätte fint, men jag tycker verkligen inte om att sitta i en kyrka. Man får ju för guds skull träsmak i röven av att sitta där och nöta bänken med en tunn liten oduglig dyna. Ronja sjöng så jag höll på att bryta ihop på riktigt mellan alla skrattanfall vi i samma bänkrad hade. Hon kommer att bli riktigt duktig! När självaste dopet var över blev det smörgåstårta och jag skämtar inte, det va ta mig tusan det som gjorde min dag igår. Himelskt gott!
Kom väl därifrån runt fem kanske, och då va jag så trött att jag kunde ha somnat när jag körde hem. Lämnade bilen hos M och åkte direkt hem och la mig, orkade verkligen inte hålla mig vaken längre. Det va så illa att jag inte ens kunde fästa blicken på en punkt, utan att näst intill nicka huvudet av mig.
Vaknade runt halv åtta på kvällen när P kom in kutandes för att hjälpa mig med en del saker som jag inte hunnit med än. Och nu är det klart! Sen kom J och det blev mys resten av kvällen.

Idag då? Hmm, har inte gjort ett dugg mer än gått, gått och åter gått. Vi lämnade lägenheten vid halv tolv och gick till L. Där blev vi sittandes i solen ett bra tag, och jag höll väl som vanligt på att somna. Lite snack och en kaffekopp senare drog vi vidare och hamnade efter allt springande fram och tillbaka på wiener. Jag lämande brudarna där för att lita med P, orkade verkligen inte gå mer.
Ja, å nu sitter jag här. Ska stänga ner detta för att få i mig en smula mat, och hoppas på bättre tider.
Ha en bra dag!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback