Bröllop/fest

Okej vi börjar med fredag. Var i väg till kusinen i Ekshärad under dagen, skulle ge en hjälpande hand eftersom han håller på att flytta och grejer, sen ska han ju iväg till Barcelona och döma fotboll snart så han hinner inte riktigt med allt. Va hemma runt åtta på kvällen tror ja, skynda mej hem och in i duschen, hade lite brådis en sväng. Ida körde mej dit jag skulle för att påbörja kvällens partaj. Menade mej inte att dricka så mycket som blev, hemma i säng runt tre tror jag. Vakna klockan åtta på morgonen orkade verkligen inte somna om, så jag och Ida drog på folkrace en sväng.
Men hann inte se speciellt mycket eftersom det vankades bröllop.
Vi åkte lite tidigare så vi skulle hinna i tid, men det va knappt må jag säga. Jag skulle infinna mej på Toria halv två för att få min fläta fixad av Josefine, efter det skulle det fixas till lite annat som kläder som jag glömt att plocka fram. Letade som en stolle efter tröjan jag skulle låna av mamma, klockan va då halv tre skulle jag tro. Skynda mej som tusan, hem, på med kläder smink och allt annat som skulle med. Ida kom och Lina körde iväg oss. Kom ner till toria, där kom jag på att min mobil va borta. Upp igen, hittade den inte och såklart hade jag glömt den hemma hos mamma och pappa. Vi va på väg dit men ansåg att vi inte skulle hinna för klockan va halv fyra och vigseln började fyra.
Vände vid fryksdalens, fort gick det mot Gräsmark. Efter ungefär halva vägen frågar mej Ida om jag inte hade rakat benen, JO sa jag, och tror ni inte på fan att jag missat en massa då. Ida rota runt i en väska därbak och hitta en rakhyvel, just precis jag raka benen på väg till kyrkan. Blev torr som fnöske och fick använda handkräm på benen. Fy fan vilken resa. Vi hann iaf i tid!

Bröllopet va jätte fint och alla va super fina, men jag måste erkänna att jag inte tycker om att va i kyrkan. När allt var färdigt i kyrkan va det bara att dra sej vidare till stället dom skulle äta på. Vi skulle hjälpa till med maten och resterande som skulle göras. Va lite stressigt ett tag men jag tycker det rullade på fint. Jag förstörde inte ett enda glas. Lugnade ner sej lite senare på kvällen, då kände jag att tröttheten började komma smygandes, men jag höll mej vaken. Gick runt och pratade med en massa folk, smygrökte med Elin & Ida bakom huset, höll på att frysa ihjäl, drack lite och plockade ännu lite mera disk. Tror jag ska ta bröllopet i ett eget blogginlägg med lite bilder ist. Är så svårt att beskriva hur alla såg ut, va iaf lite 50-tals stuk på det hela.
När klockan va runt halv ett tror jag vi drog mot Torsby för bartömning efter många om och men. Där va det inte alls lika roligt om jag får säga mitt. Kunde lika gärna ha stannat kvar i Gräsmark ett par timmar till.
Dagen idag har bestått av trötthet och Barnkalas, eller det kanske inte heter det när man fyller 12år, Kalas iaf, utan alkohol. En massa folk och söta ungar som sprang runt överallt. Åt lite tårta och drack SAFT!
Tror jag va hemma igen runt sex eller nåt, trött va jag iaf. Skulle kolla på Top modell, men lyckades bara se tre minuter kanske, sen sova jag gott iaf.

Där har ni helgen i en salig blandning, och den har vart rolig jävlar! Men nu tackar jag för ikväll och skriver i morgon. Godnatt






Brudparet
Oskar,Albin,Herman,Joel & Elin




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback