Trafikstopp i huvudet..

Go dag! Som ni kanske märkt lyckades jag inte peta in ett ord här igår. Men det va en dag som heter duga och jag hoppas att jag inte behöver göra om den.
Dagen började med en tripp till Norge, trött som fan och sur så det rök om det. Va hemma tillbaka runt ett, gick och la mej och sov två timmar. Jag va helt förstörd igår. När jag vakna blev det lite halvpanik, Olle, kattungen hemma hos mamma hade hoppt ner i ett oljefat på morgonen och blev betydligt sämre.
Fick inte tag på någon kattbur och bråttom var det, vi skulle va i råda inom en timme. Så vi hämta en låda körde in katten och Ida i baksätet.

När vi åkte en liten bit kom det spyor, PANIK! Ida sa till mej att hålla för näsan, väldigt känslig för sånt. Tror ni det stoppar där eller? NEJ fortsatte, och en spya till. Då börja vi fundera på hur detta skulle gå. Stannade och ordnade ihop allt äckel där bak. Sen fortsatte vi, kom iaf nästan till Ekshärad, Katten SKITER i bilen. Då blev det kaos vill ja lova.
Vid just den tidpunkten trodde vi inte att det skulle gå ända till råda. Som tur va känner vi ett par som bor i närheten av det stället vi blev stående på, vi körde dit och fick en ny låda, med lock på! Då trodde vi att det värsta va över så vi körde på för att hinna i tid. Precis innan vi kommer fram till Eksärad skriker Ida och svär så ni anar inte. Katten försöke väl ta självmord eller nåt, för han fick ut huvudet ur det minsta hålet i kartongen!! Där satt han fast ett tag, Ida lyckades dra sönder skiten så han fick ut huvudet tillbaka.
Sen gick det faktiskt bra hela vägen till vetrinären.

Det slutade iaf med att Olle fick en massa sprutor och en dos sömnmedel. För vi ville inte ha samma resa tillbaka! Stackarn va full hela kvällen igår, men jag tror han blev bättre iaf! Och det va väl det som var meningen.
Sen blev det rengörning av bil, MAT, Guitar Hero och godnatt!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback