En tanke..

Det är tydligt att man ska ha en massa svackor innan det ger med sej. Trodde jag haft mina, men ack så fel jag hade. Den här helgen blir det nyktert, måste vila kropp och själ emellanåt om inte annat finns det så mycket annat att fundera över.
Tänk va fort livet kan förändras från det bra till det dåliga, säkert tvärt om men det är väl inte så vanligt antar jag. Egentligen borde man bara skratta sej lycklig, leva ut sitt liv till fullo för i morgon kan det vara för sent. Man borde va mer rädd om det som verkligen betyder nåt, ett ord kan göra så mycket, även en blick kan hjälp folk att få sin tro tillbaka. Säg hellre att du tycker om din vän/familj/pojk-flickvän 1000gånger för mycket än för lite. För en dag kanske personen i fråga inte längre finns där för dej som du hade hoppats på.

Det finns vänner som alltid finns där även om man inte varje dag pratar med varandra, dom vet när dom behövs som mest utan att man ska behöva ropa efter hjälp.
Jag vet att jag har underbara vänner, dom har stöttat,tröstat och funnits där när det har vart som mörkast, när jag trodde att jag absolut inte orkade mer. När min ensamhet har vart förjävlig har jag alltid haft någon att pratat med, någon som vart här både dag och natt. Hur hade det vart idag om inte ni funnits?

Men jag vet att vad som än händer så finns det två personer i mitt liv som betyder mer än nåt annat.
Att ni har orkat, när jag dag efter dag har dragit ner mej själv i smutsen och ändå trott på mej, tröstat mitt i natten när jag ringt, sagt sanningen även om den gjort ont. Tack vare er jag mår så bra som jag gör idag, jag orkar leva med mej själv och omgivningen. Om ni inte funnits där när jag verkligen behövde de har jag inte orkat kämpat. Ni fick min kämparglöd att börja brinna igen.  Och nu är den starkare än någonsin, jag vet vart jag vill och dit ska jag ta mej!

Så jag avslutar med att säga, ta inte era vänner för givet. Berätta att du tycker om dom skratta,gråt och sörj tillsammans. Allt kommer att ordna sej till slut!
Ingenting är omöjligt!

Take care / Elin



Öppna ett fönster,
ställ det på glänt.
Vinden du känner
är kyssen jag sänt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback