Hösten närmar sig!

Med stormsteg till råga på allt också. Lite synd är det att sommaren redan ska va över, tycker inte jag har fått tillbringat nog mycket tid i solen än. Men jag älskar även hösten och låter den glatt välkomnas med den underbart friska luft den bär med sej och alla vackra färger. Tänk att få stoppa mp3n i öronen och springa en runda, utan att bli anfådd och tät som ett sugrör i halsen, ingen tung kvav sommarluft som tynger bröstet. I like!
Har haft en riktigt trevlig dag, tog en fika med Emma, åkte hem till henne och kolla på nya lyan. Riktigt mysigt! Va ute och gick en sväng med henne och Hubbe (hunden) när vi gått ett tag kolla han på mej så gulligt, precis som att se mej snälla du, såg nästan ut som att han log.
Emma hade även grannens katter på besök, två kattungar och mamman så klart. Hubbe kom för nära en av ungarna och hon gick till attack, jag har aldrig vart med om något liknande. Men det kanske är så, alla försvarar ju sina ungar, djur som människor.  Ingen vill väl att ens barn ska råka ut för faror, eller bli skadade.

Min dag i morgon kommer nog att bestå av fiske som det ser ut just nu, får se vad vädret tillåter dessutom. Vi ska iaf i väg till annan ort för att kolla fiskelyckan, här finns ju bara sik,mört och brax. Inte en enda aborre har jag fått på hela sommarn. Och det bästa är väl iaf att jag får använda mina svartblommiga gummistövlar, jag älskar dom. Bodde mer eller mindre i dom när hästarna gick hemma på gården hos mamma & pappa för två sommrar sen.
Nej nu tror jag faktiskt att jag ska gå och kolla på den nylånade filmen, och se fram emot morgondagen.

God natt/ E



Nedräkningen har börjat

Och bara för det bjuder jag på denna bild!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback